Sane Mengaku Masih Jauh Kalau Disamakan Dengan Ryan Giggs – Leroy Sane senang-senang saja dibanding dengan Ryan Giggs. Tetapi pemain Manchester City itu menolaknya, sebab ia masih tetap jauh dari capaian Giggs.

Dalam satu kesemparan, Josep Guardiola kemarin menyebutkan potensi Sane belumlah dapat disamakan dengan Giggs.

Giggs, yang habiskan semua karirnya di Manchester United, ialah salah satunya pemain paling besar yang bermain di Premier League dengan koleksi 13 titel juara serta dua gelar Liga Champions. Itu belumlah termasuk juga 157 gol serta 167 assists yang dia buat dari keseluruhan 902 laga bersama dengan MU.

Sane setuju dengan bosnya itu. Winger asal Jerman berumur 23 tahun itu menyebutkan ada ketidaksamaan besar pada dianya dengan Giggs.

“Memperbandingkan ia dengan saya, saya tidak dapat lakukan itu. Bila Anda lihat pemain seperti apakah ia, ia ialah legenda Manchester United serta Premier League,” kata Sane diambil Sportskeeda.

“Langkah ia bermain istimewa serta berapakah banyak trofi yang sukses dimenangi. Saya benar-benar belumlah mendekatinya. Jelas saya suka beberapa orang lakukan itu (memperbandingkan dengan Giggs). Berarti saya lakukan suatu dengan benar serta saya betul-betul suka akan itu,” lebih ia.

Dibawah Guardiola, Sane telah membuat 34 gol serta 40 assists untuk The Citizens.